יום שני, 16 באפריל 2018

לקראת יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל נחנך היום (ב') אתר המורשת הלאומי החדש בעיר תל אביב-יפו - "שביל העצמאות". מאת: שרית יוכפז


נחנך פרויקט "שביל העצמאות"
לקראת יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל נחנך היום (ב') אתר המורשת הלאומי החדש בעיר תל אביב-יפו - "שביל העצמאות".
הטקס התקיים במעמד השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת, ח״כ זאב אלקין, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ומנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.

רגע לפני יום העצמאות נחנך היום אתר המורשת הלאומי חדש בעיר תל אביב-יפו- "שביל העצמאות". השביל הינו מיזם משותף של משרד התיירות, משרד ירושלים ומורשת ועיריית תל אביב-יפו, והוא מהווה מסלול הליכה מעגלי באורך קילומטר אחד, העשוי מפליז מוזהב המרוצף בתאורה ייחודית שתאפשר גם סיורים ליליים. השביל מתחיל בקיוסק הראשון בשדרות רוטשילד ועובר דרך 10 אבני דרך היסטוריות הקשורות להקמת העיר העברית הראשונה והקמת מדינת ישראל, ביניהן מזרקת הפסיפס על תולדות יפו שיצר נחום גוטמן, בית עקיבא ויס מייסד אחוזת בית, הגימנסיה העברית הרצליה, בית הכנסת הגדול, מוזיאון ההגנה, בנק ישראל, אנדרטת מייסדי העיר, פסל דיזינגוף ובית העצמאות – ביתו של דיזינגוף שבו התקיים ביום ה' באייר תש"ח הטקס ההיסטורי, במהלכו הקריא דוד בן גוריון את המסמך המכונן של מדינת ישראל - מגילת העצמאות. בכך נשלם המעגל- במקום בו נוסדה העיר העברית – כוננה כעבור ארבעה עשורים המדינה העברית ההליכה בשביל תתבצע בעזרת מפות ב-8 שפות ומערך הדרכה נרחב. השביל ייפתח לקהל הרחב ביום העצמאות הקרוב.

ח"כ זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת: ״שביל העצמאות הוא סימן ליום ההולדת של המדינה. עצמאות זה לא רק מוסיקה, ריקודים, זיקוקים ומנגל. המרכיב החשוב ביום העצמאות הוא ההיסטוריה. כיצד הגענו עד הלום.
אנחנו במשרד ירושלים ומורשת מאוד שמחים להיות שותפים בפרויקט הזה, שמראה לציבור איך ואיפה הכל התחיל.
אני שמח לבשר שבקרוב בית העצמאות יצא לשיפוץ נרחב ויעבור מתיחת פנים אשר תתאים אותו לכמות מבקרים גדולה יותר מהיום. מהיום, בכל שנה נספר את הסיפור הציוני מראשיתו. יום עצמאות שמח!״

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו אמר כי, במקום זה התרחשו שני ניסים גדולים של התנועה הציונית: הקמת המדינה העברית והקמת העיר העברית וחנוכת שביל העצמאות ביום העצמאות ה-70 למדינה היא הזדמנות להזכיר סיפור היסטורי שרבים מדי לא יודעים – והוא סיפור תרומתה האדירה של תל אביב להקמת המדינה. "בארבעת העשורים שהובילו בין הקמת העיר העברית ב-1909, להקמת המדינה העברית ב-1948, כוננו בעיר תל אביב מוסדות רבים של המדינה שבדרך: כאן החיה היישוב את שפת עברו והפך את העברית לשפת היום יום. כאן ברא דפוסים חדשים, מודרניים ודמוקרטיים של חיים קהילתיים יהודיים ומיסד אורח חיים חופשי של פתיחות וסובלנות. כאן הוקם המרכז העירוני, המסחרי והתעשייתי החיוני - שבלעדיו לא הייתה מתאפשרת התפתחות הישוב היהודי החדש בארץ ישראל. כאן גם קמו ארגוני המרי העברי, שהביאו לקיצו של המנדט הבריטי בארץ ישראל. מן הרגע הראשון היה יעודה של תל אביב להיות יותר מעוד ישוב בארץ; מראשיתה הייתה ניסוי - הניסוי החשוב ביותר בתולדות העם היהודי מאז צאתו לגלות לפני 2000 שנה, כמו שקרא לה ראש העיר הראשון מאיר דיזנגוף: ניסוי הניהול העצמי היהודי - כצעד ראשון לחידוש הריבונות היהודית במולדתו."

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "משרד התיירות גאה להיות שותף בפרויקט שביל העצמאות, המצטרף לשבילים דומים בעולם ובמיוחד בארה״ב - בוסטון, פילדלפיה, קליפורניה וטקסס למשל. השביל יעשיר את החוויה התיירותית של המבקרים בתל אביב ויוסיף תוכן ערכי והיסטורי לביקור בעיר. המשרד משקיע רבות בקמפיין Two Cities One Break המפרסם את ירושלים ותל אביב כחופשה עירונית משולבת, על יתרונותיהן של שתי הערים והשילוב המנצח ביניהן. בשנה האחרונה נשברו שיאי כל הזמנים בתיירות, שממשיכים גם בחודשים האחרונים, עם עלייה בשיעור של 34% בכניסות תיירים לישראל במרץ. אני בטוח ששביל העצמאות יוסיף ויגוון את החוויה למיליוני התיירים שיגיעו לישראל בשנים הקרובות".

מצ"ב תמונות מאירוע חנוכת "שביל העצמאות", קרדיט צילום: גיא יחיאלי
מצ"ב לינק לסרטון ההשקה https://vimeo.com/261280769 קרדיט: Filma בית הפקות
מצ"ב לינק לתמונות להורדה של שביל "העצמאות" קרדיט צילום: גיא יחיאל.  ריקי רחמן, ומפת נקודות הציון קרדיט: עיריית תל אביב-יפו https://bit.ly/2HDMZI1

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות