יום ראשון, 18 במרץ 2018

אביב הגיע פסח בא. מגוון אירועי פסח לכל המשפחה בירושלים והסביבה מאת: שרית יוכפז





אביב הגיע, פסח בא:

מגוון אירועי פסח לכל המשפחה בירושלים והסביבה

רק קרטון במוזיאון המדע * חגיגת אביב בגן הבוטני * מסע רב-חושי במעלית הזמן * חדר בריחה וירטואלי ומשקפי מציאות מדומה ברובע היהודי * כלי נגינה ומשחקי מחשב במוזיאון המוסיקה * יוצרים בשוקולד בגליתא צובה * אופים פיתות רגע לפני החג בפארק קיפצובה.


לרגל הפסח שכמעט כבר כאן במהלכו יהנה עם ישראל מחוה"מ ארוך השנה שיוקדש לטיולים ופעילות חווייתית, קבלו כמה המלצות שוות במיוחד, במחירים נוחים, חלקם חינם, המתאימים לבילוי כיפי ואיכותי עם כל המשפחה.

"רק קרטון": לחשוב מתוך הקופסה

מתי? 1-4.4.2018 ראשון-רביעי, ימי חוה"מ פסח  10:00 – 18:00  |  5-6.4.2018 חמישי-שישי, ערב חג וחג פסח שני  10:00 – 14:00  |  7.4.2018 שבת, אסרו חג   10:00 – 17:00



היכן? מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד,

מה? במהלך חופשת הפסח מוזמן הקהל הרחב לחגיגה משפחתית שכולה קרטון. בנייה, התנסות, עיצוב, דמיון, הנאה וחוויה בה יוכלו המבקרים ליהנות מתערוכה חדשה 'קל וחומר', 'ללכת לאיבוד' במבוך עשוי קרטון, לבקר בבתים מקרטון ולבנות עיר דמיונית מקרטון, להשתתף בהדגמה מדעית מפתיעה, להרכיב חיות דמיונית שייקחו איתם הביתה למזכרת וליהנות ממופע חדש לכל המשפחה.

כמה? ילד / מבוגר 60 ₪  | כרטיס משפחתי 220 ₪

הנחות למחזיקי כרטיס ירושלמי, חיילים נכים גמלאים ועוד.

לפרטים נוספים: 02-6544888 או באתר  www.mada.org.il



חגיגת אביב מרהיבה בגן הבוטני גבעת רם

מתי? ראשון עד רביעי ה 1-4.4 בין השעות 10:00 – 17:00 (סגירת שערים בשעה 16:00).

          חמישי ה- 5.4 בין השעות 10:00 – 15:00 (סגירת שערים בשעה 14:00)

היכן? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם

מה? מבקרי הגן מוזמנים להצטרף לסיורים בשלושה מסלולים מודרכים שיתקיימו במהלך פסח: פריחה, אדם וטבע והעולם המופלא של הצמח. בנוסף יתקיימו סדנאות יצירה לקטנטנים: הכנת ראש דשא ויצירה מחומרים טבעיים עם כל המשפחה. הילדים מוזמנים  לצייר על דפי ציור ענקיים ולחפש זהב באטרקציה הייחודית והאהובה – שביל התגליות שאורכו כחצי קילומטר ובו מתקני משחק ופעילויות לילדים באזורי מים, אדמה, צמרות ושורשים. הזדמנות נהדרת לילדים ללמוד בצורה חווייתית על הצמחים הגדלים בגן ועל הקשר שבין האזורים השונים.

כמה? חינם באדיבות בנק הפועלים. כניסה למתחם הסדנאות 15 ₪ למשתתף. כניסה משפחתית למתחם סדנאות (5 נפשות) 50 ₪. סדנת זהב ב-5 ₪ או  כחלק ממתחם הסדנאות.

לפרטים נוספים: 02-6794012 או באתר http://www.botanic.co.il/



מעלית הזמן

מתי? א'-ה' בין השעות 10-22 מיצג אחרון 21:20 - שישי 10-14 שבתות וחגים סגור.

היכן? מעלית הזמן בירושלים, שד' ממילא, יצחק קריב 6 ירושלים

מה? מסע מדהים ורב חושי הכולל ביקור ב- 4 מיצגים חדשניים המשלבים אפקטים ייחודיים . 250  מ"ר של מסכי לד היקפיים העוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מהמתקדמות בעולם, 104  מושבים, 98 מהם נעים על 6 צירי תנועה ו- 6 מהם נייחים (כאשר עפ"י דרישה מראש ניתן לקבע מספר מושבים רב יותר).

מסע ביקום – מכדור הארץ אל קצות הגלקסיה  הרגע בו נוצר היקום – המפץ הגדול וליהנות מסיור וירטואלי במערכת השמש, סביב כדור הארץ, הירח והפלנטות השכנות. מסע בגוף האדם. סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום,

גוף האדם. בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת לאורך המיצג נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו. מעלית הזמן –מיצג חוויתי בהדרכתו של חיים טופול העושה סדר בהיסטוריה הארוכה והמורכבת של העיר ירושלים.



מגוון חידושים לפסח ברובע היהודי

מתי? פסח 1-5.4.2018 בין 09:30 עד 20:30

היכן? אתרי הרובע היהודי בירושלים

מה? החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה אתכם במהלך חוה"מ ליהנות ממגוון פעילויות ואטרקציות חדשות כמו חדר בריחה וירטואלי, גיבורים בדרך אליך - חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה - מיזם טכנולוגי חדש וחווייתי ברובע היהודי מביא את התנ"ך אל עבר שנת 2018, עם טכנולוגיה שמאפשרת למבקרים לחוות את סיפורי התנ"ך - להיות בתוך הבור עם יוסף ולהילחם בגוליית יחד עם דוד ועוד. בנוסף מוזמן הציבור לבקר בבית פלוגות הכותל החדש שנפתח ממש לרגל החג, ליהנות מסיורים מודרכים בין אתרי הרובע וללמוד מהו סיפורו הייחודי של כל אחד מאתרי הרובע, לצפות במנורת הזהב שעברה השבוע לרחבת החורבה, לחוות את פרוייקט הפסיפסים בקארדו ועוד.

כמה?  כרטיס משפחתי לביקור ב-7 אתרי הרובע כולל סיורים והדרכות במחיר מיוחד של 125 ₪ בלבד למשפחה!!

לפרטים נוספים: http://www.rova-yehudi.org.il /


מעבדות לחרות סיורים מוסיקליים

מתי? 1-5.4.2018  בין 09:30 עד 20:30.

היכן? מוזיאון המוסיקה העברי – נחלת שבעה, יואל סלומון 10

מה? סיורים ייחודיים הממחישים את היציאה מעבדות לחרות דרך עולם המוזיקה. מדוע המציאו את הקראקב הקסטנייטות האפריקאיות? מתי הגיע אגוגו פעמון אפריקאי לאמריקה? אילו כלים מקבלים תקומה חדשה במוסיקה העברית? תשובות לכל השאלות יקבלו מבקרי המוזיאון במהלך חוה"מ. בנוסף יתקיימו בפסח סדנאות תיפוף לילדים בהן יתנסו הילדים בתיפוף, סוגי מקצבים שונים שישתלבו בהרמוניה קבוצתית.

כמה? רגיל – 50 ₪ | ילד מגיל 5 ומעלה – 40 ₪ | אזרחים ותיקים- 40 ₪ | סטודנט 35 ₪ | חייל 30 ₪.

לפרטים נוספים ותיאום הגעה בטלפון 02-5406505 http://hebrewmusicmuseum.com/



סדנאות שוקולד בגליתא צובה ואפיית פיתות לפני החג בקיפצובה - תיירות צובה, קיבוץ צובה

מתי?

פארק קיפצובה בין ה 22.3 עד ה-7.4 – בין השעות 10-19 שישי בין 10-17 ושבת בין 10-18

יש להתעדכן בשעות הפתיחה בטלפון: 02-5347952

היכן? פארק קיפצובה וחוות השוקולד גליתא בתיירות צובה

מה? בחוות השוקולד גליתא בצובה מוזמנים הילדים וההורים לסדנת שוקולד ברוח החג במהלכה יכינו טבלת שוקולד ופרלינים של שוקולד עם מילוי קרם אגוזים מיוחד לפסח. החווה כשרה למהדרין – חתם סופר פ"ת ללא חשש קטניות. בקיפצובה מוזמנים הילדים להכין לפני החג פיתות בטאבון בין ה-22-29.3 בלבד וליהנות מסדנאות יצירה חגיגיות.

במהלך חוה"מ יוכלו המבקרים ליהנות ממבצעים והנחות על מגוון היינות של יקב צובה.

לפרטים נוספים:02-5347952 : www.kiftzuba.co.il גליתא צובה 02-5347650

חוגגים חול המועד פסח ברובע היהודי עם מגוון חידושים
חדרי בריחה וירטואליים * חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה * בית פלוגות הכותל  החדש * משחקי מציאות מדומה * יציאה חדשה לקרדו דרך הקשת הביזנטית  * מנורת הזהב ברבת החורבה * סיורים מודרכים * פרוייקט הפסיפסים בקרדו * כרטיס כניסה משפחתי במחיר מיוחד

לרגל חג הפסח, החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל הרחב להגיע לירושלים, להכיר את כל אתרי הרובע החדשים והמחודשים, וליהנות מכרטיס כניסה משפחתי ל-7 אתרי הרובע המחברים בין העבר והווה, כולל סיורים והדרכות במחיר מיוחד של 125 ₪ בלבד למשפחה!!!
גיבורים בדרך אליך - חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה
מיזם טכנולוגי חדש וחווייתי ברובע היהודי מביא את התנ"ך אל עבר שנת 2018, עם טכנולוגיה שמאפשרת למבקרים לחוות את סיפורי התנ"ך - להיות בתוך הבור עם יוסף ולהילחם בגוליית יחד עם דוד. חוויה ייחודית המשלבת
פעילות אתגר משפחתית יחד עם מפגש מרתק עם גיבורי התנ"ך דרך טכנולוגיה חדשנית. באמצעות מציאות מדומה אקטיבית (vive-vr ) פוגש המשתתף גיבורים מהתנ"ך. הסיפורים התנ"כיים קמים לתחיה ומאתגרים את המשתתפים בחוויה רב חושית, מאתגרת ומהנה. מי שלא מרכיב את המשקפיים יוכל לראות על מסך גדול את מה שהמשתתף רואה דרך המשקפיים ויסייעו לו במשימות השונות במשחק. במתחם יפעלו מגוון משחקי מציאות מדומה, מונופול טאבלט אינטרקטיבי, משחק טריוויה ואפילו משחקי תנך לקטנטנים.
בחול המועד הפסח המיזם יפעל במתכונתו המלאה ברחבת הקארדו.

פרויקט הפסיפסים ברחבת הקרדו הסתיים ופתוח לקהל הרחב, הכניסה חופשית
לאחר שנה וחצי של עבודות אינטנסיביות, הסתיים פרויקט 'ירושלים של פסיפסים', המשחזר ומדמה את החנויות והשווקים שהיו בתקופה הביזנטית ברחבת הקרדו. האמן דודו הראל צייר תשע ציורי פסיפס של חנות בדים, חנות כלי זכוכית, חנות כלי חרס, חנות כלי מתכת, חנות כלי נגינה, חנות תכשיטים, חנות תבלינים, חנות פירות וירקות, חנות ממכר בעלי חיים, האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הקרדו הסגור יפה מתמיד.

בית הכנסת ורחבת החורבה 
סיור עוצר נשימה בין כתלי בית כנסת החורבה המשופץ שמחביא מאחוריו היסטוריה שלמה, עם תצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל ירושלים ממרומי כיפת בית הכנסת, וביקור בקומת הארכיאולוגיה של בית הכנסת. בנוסף יוכלו המבקרים להתרשם מהיציאה התת קרקעית החדשה אל רחבת הקרדו, דרך הקשת הביזנטית שנחשפת לקהל הרחב בימים אלה. בנוסף לבית הכנסת, ייהנו המבקרים ברחבת הרובע היהודי ממנורת הזהב הענקית שהועברה מהרחבה שמעל הכותל המערבי לרחבת החורבה בעקבות העבודות על מעלית הכותל.
למבקרים בתצפית בית כנסת החורבה הותקן 'מסבירן' קולי המתאר את האזור ואת סיפור החורבה לקהל הרחב - חינם בשפות עברית, אנגלית, ורוסית וגם נוסח לילדים. בנוסף, כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00 תועבר הדרכה על ידי מדריך של החברה לשיקום ופיתוח הרובע.
הבית השרוף:

הבית השרוף ביתם של משפחת קתרוס שהיתה אחת מ-24 משפחות כהונה, בתקופת בית שני. מיצג אור קולי מרהיב יחזיר את המבקרים אחורה בזמן, יעביר למבקרים סיור בבית הכוהנים המפואר שמתחת לפני השטח, ויכניס אותם לתוך חיי המשפחה ולימים האחרונים שלפני נפילת בית המקדש השני.

הרובע ההרודיאני
סיור מרגש בין בתי הפאר של אצולת ירושלים, בעיר העליונה של ימי הבית השני. בין כתלי הרובע יחשפו המבקרים לממצא מרתק ומיוחד במינו, ציור של מנורת הקודש שנמצא מצויר על אחד מקירות הרובע. כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00 תועבר הדרכה חוויתית על ידי מדריך שחקן של תיירות הרובע היהודי.




מוזיאון חצר היישוב הישן
המבקרים במוזיאון ייחשפו בצורה נדירה וייחודית להווי החיים וסיפורם האישי של אנשי הישוב הישן במוזיאון שנמצא בבית עתיק בן 500 שנים. החפצים והרכוש המוצגים במוזיאון יספרו למבקרים את סיפורי הנישואין ולידה, השמחות והעצב, ההתמודדות היום-יומית עם קשיי החיים, ההסתפקות במועט והאמונה באלוהים.

בית פלוגות הכותל
80 שנה אחרי שנסגר על ידי הבריטים, בחול המועד פסח ייפתח לקהל הרחב בית פלוגת הכותל, מוזיאון חדש בלב הרובע היהודי, אשר מביא לראשונה את סיפורה של פלוגת הכותל, סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. בית פלוגת הכותל מביא את סיפורם של צעירים חברי תנועת בית"ר שהגנו על העיר העתיקה כתגובת נגד להגבלות שהטיל השלטון הבריטי על קיום יהודי בכותל. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש אותם למגורים.מיצג אור קולי, שאורכו כ-35 דקות, מביא את הסיפור באופן חווייתי תוך הבלטת מעשי הגבורה, הבחירה בחיים תחת סכנה מתמשכת, המאסרים, הברחת השופרות והעימותים היום יומיים עם האוכלוסייה הערבית והשלטון הבריטי.

המטיילים בירושלים בחופשת פסח, יוכלו מעבר לאטרקציות המוכרות של ירושלים, לגלות השנה חתיכה מההיסטוריה של ירושלים ולבקר במוזיאון החדש. 


הגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון:
צמוד לכותל המערבי שוכן לו הגן הארכיאולוגי-מרכז דוידסון האוצר בתוכו ממצאים מתקופת בית המקדש הראשון והשני: חומת העיר, המדרגות העולות לבית המקדש, הרחוב המקורי, חנויות, מקוואות ועוד. המבקרים במקום יוכלו ליהנות מסרטון על עולי הרגל והדרכות מידי שעה עגולה על ידי מדריך של תיירות הרובע היהודי. בנוסף, תערוכת לגעת, המספרת את סיפורו של רגע שחרור הכותל המערבי, שהפך להיות הרגע של כולנו, פתוחה לקהל הרחב.

ומגדל דוד- סרט אור קולי. תערוכות נוף פנורמי לירושלים

מומלץ.

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות