יום שני, 9 בינואר 2017

במוזאון ארצות המקרא - אוסף כלי קרמיקה נדיר בהיקפו מיוון העתיקה מאת: שרית יוכפז


"אלים, גיבורים ובני תמותה"

לראשונה בישראל: אוסף כלי קרמיקה נדיר בהיקפו מיוון העתיקה מוצג בתערוכה חדשה
מה היה מעמדה של האישה ביוון העתיקה? מדוע הלוחמים ביוון העתיקה היו עונדים בקבוקון בושם? כיצד התקבל הרקלס כשלראשונה נכנס אל האולימפוס, הר האלים? ומה קרה בחגיגות הפולחן לאל דיוניסוס? אלה רק חלק מהנושאים בהם תעסוק התערוכה החדשה שתפתח במוזיאון ארצות המקרא בירושלים ב-25 בינואר, לציון 25 שנה להיווסדו של המוזיאון

בתערוכה יוצג לראשונה אוסף מרהיב ונדיר בהיקפו של כלים בני כ-4000–2500 שנה, המספקים הצצה נדירה לתרבותה של אתונה וערים יווניות נוספות. מגוון הכלים והסצנות המתוארות עליהם פותחים צוהר אל חיי האהבה והפנאי, החינוך והספורט, הקרבות והמלחמות ביוון העתיקה. בתערוכה החדשה יתעוררו לתחייה אלי המיתולוגיה היוונית, שמאז ומעולם הסעירו את הדמיון האנושי. בתערוכה נפגוש אלים וגיבורים בהם זאוס, אתנה, אפולו, הרקלס ואכילס לצד בני תמותה יווניים בהם נשים, ילדים, לוחמים, ספורטאים ועוד.
התערוכה "אלים, גיבורים ובני תמותה ביוון העתיקה", שתיפתח ב-25 בינואר 2017 במוזיאון ארצות המקרא ירושלים, תחשוף לציבור כלי קרמיקה שיוצרו בעולם היווני בין תקופת הברונזה התיכונה (במחצית הראשונה של האלף השני לפנה"ס) לבין התקופה הקלאסית (סוף המאה החמישית לפנה"ס). כלים אלה השייכים לאוסף נדיר, בהיקף שטרם נראה בישראל, מציגים מגוון עצום של דמויות וסיפורים מהמיתולוגיה היוונית ומחיי היומיום ופותחים צוהר לעלילותיהם של אלים וגיבורים ביוון הקדומה.
כלי קרמיקה היו מוצרי האוּמנות הנפוצים ביותר בעולם העתיק. הם הכילו שמן, מים ויין, ועוטרו בתמונות מרהיבות מעולמם של האלים, הגיבורים ובני התמותה. הכתובות שהכלים נושאים, עיטוריהם והסצנות העלילתיות המופיעות עליהם, השתמרו באופן מופלא והן המקור העשיר ביותר לידיעותינו על התרבות היוונית.
מה היו סודות היופי של האלים היוונים? כיצד הערימו גיבורי מלחמת טרויה על אויביהם? מה קרה בחגיגות הפולחן לאל דיוניסוס? כיצד התקבל הרקלס באולימפוס, הר האלים? מה היה מעמדה של האישה ביוון העתיקה? סוגיות אלו ונוספות ייחשפו בפני המבקרים בתערוכה החדשה לציון 25 שנה להיווסדו של מוזיאון ארצות המקרא.
אוצרת התערוכה היא  ד"ר סילביה רוזנברג, חוקרת בעלת שם, מומחית לתרבויות יוון ורומא.

אמנדה וייס, מנכ"לית מוזיאון ארצות המקרא: "תערוכה זו מהווה הזדמנות מיוחדת עבור המוזיאון להציג את אמנות יוון העתיקה כאן בישראל. \

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות