יום ראשון, 15 בינואר 2017

פסטיבל מוסטונן-פסט הרביעי יוצא לדרךבהשתתפות התזמורות הסימפוניות של ראשון לציון וירושלים, מאת: שרית יוכפז

פסטיבל מוסטונן-פסט הרביעי יוצא לדרך

"ארסיס" אנסמבל פעמוני היד המפורסם מאסטוניה
פסטיבל מוסטונן-פסט הרביעי יוצא לדרך
מנהל מוסיקלי, מנצח וכנר: אנדרס מוסטונן

בהשתתפות התזמורות הסימפוניות של ראשון לציון וירושלים, התזמורת הקאמרית הישראלית, אנסמבל סולני תל אביב. מאסטוניה יתארחו המקהלה הקאמרית קולגיום מוזיקל ומקהלת הנערים של טאלין.
שלמה בראבא בתפקיד באך עם "בארוקדה", "ארסיס" אנסמבל פעמוני היד המפורסם מאסטוניה עם הקאמרטה הישראלית ירושלים בקונצרט ייחודי ועוד.
בפסטיבל ישתתפו כ-300 מוסיקאים, למעלה מ-100 מתוכם אסטונים

13 בפברואר עד ה-1 במרץ 2017
במגוון אולמות קונצרטים ברחבי הארץ
פסטיבל טאלין-תל אביב (מוסטונן-פסט), ביוזמתו וניהולו האמנותי של המנצח אנדרס מוסטונן, פסטיבל בוטיק אסטוני-ישראלי למוסיקה, חוזר לשנה רביעית ומרחיב את ממדיו וגבולותיו * הפסטיבל יארח את מיטב תזמורות ישראל אליהן יחברו מקהלות מאסטוניה, כוכבים צעירים והרכב ייחודי - הרכב פעמוני היד ארסיס המפורסם * מרבית הקונצרטים יתקיימו במוזיאון תל אביב ובבית האופרה בתל אביב * קונצרטים נוספים יתקיימו בראשון לציון, אבו גוש, כפר שמריהו, חיפה, אשדוד ועוד
מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב הוא פסטיבל מוסיקה אסטוני-ישראלי בו המוזיקאים המובילים של אסטוניה חוברים לאמנים ישראליים מהשורה הראשונה ומעלים יחדיו קונצרטים מגוונים.
בארבע השנים מאז החל להתקיים, הפסטיבל עשה לו שם של אחד הפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בישראל ולמקור העיקרי בו ניתן לשמוע את המקהלות הטובות בעולם. ההצלחה הגדולה מהשנה שעברה, הביאה לכך שפסטיבל טאלין-תל אביב הרביעי התרחב ויימשך שלושה שבועות ויכלול כ-20 קונצרטים.
מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב יחל בתאריך ה-13 בפברואר ויסתיים ב-1 במרץ בקונצרט חגיגי. מרבית המופעים יתקיימו במוזיאון תל אביב לאמנות ובבית האופרה וכן יעלו מופעים נוספים באולמות הקונצרטים הגדולים ברחבי הארץ.
מיטב תזמורות ישראל ישתתפו השנה בפסטיבל ביניהם: התזמורות הסימפוניות של ראשון לציון וירושלים, התזמורת הקאמרית הישראלית, אנסמבל בארוקדה ואנסמבל סולני תל אביב.
מאסטוניה יגיעו מקהלות מובילות ביניהם: המקהלה הקאמרית קולגיום מוזיקל ומקהלת הנערים של טאלין. "ארסיס" אנסמבל פעמוני היד המפורסם מאסטוניה, יחבור לקאמרטה הישראלית ירושלים לקונצרט לא שגרתי. מקהלות יחברו לתזמורות ישראל לביצוע שלל קונצרטים ווקאליים: היוהנס פסיון מאת באך עם התזמורת הקאמרית הישראלית בכיכובם של זמרים סולנים מישראל ומאסטוניה; מיסת נלסון מאת היידן ומיסת ההכתרה מאת מוצרט עם התזמורת הסימפונית ירושלים. תזמורת הבארוק "בארוקדה" תציג שיתוף פעולה ייחודי עם הבדרן והשחקן שלמה בראבא במסגרתו יבוצע קונצרט תיאטרלי שמתאר אירוע משמעותי מחייו של באך (שיגלם בראבא), ויגולל את סיפור חייו ותוך כך גם יוצגו כמה מיצירותיו החשובות של המלחין. בנוסף יתקיים במסגרת הפסטיבל קונצרט בשיתוף עם אנסמבל סולני תל אביב שיבצעו קונצ'רטי לכלים שונים מאת יוהן סבסטיאן באך. כמידי שנה ייחגג יום העצמאות האסטוני בתאריך ה-25.2, עם שלל אירועים ללא תשלום שיתקיימו ברחבי תל אביב: מקהלת הנערים של טאלין מאסטוניה וקונצרט מיוחד של אנסמבל פעמוני היד. בפסטיבל השנה ישתתפו כ-300 מוסיקאים, מהם למעלה מ-100 שיגיעו מאסטוניה.
קונצרט הפתיחה "חגיגת בטהובן עם כוכבים", יערך בבית האופרה הישראלית בתאריך ה-13 בפברואר ויתארחו בו שלושת הכוכבים הצעירים מאסטוניה, שזכו לאחרונה בתחרות הטלוויזיה "כוכבים קלאסיים" ומופיעים על הבמות הגדולות ברחבי העולם: הפסנתרן סטן היינויה, הכנרת קתרינה מריה קיטס והצ'לן מרסל יוהנס קיטס. אל התזמורות יחברו גם סולנים מבית האופרה האסטוני הלאומי לשלל היצירות הווקאליות, לצד זמרים ישראליים מובילים ביניהם יעלה אביטל, ענת צ'רני, אביטל דרי, גיא פרץ ועוד. למקהלות האסטוניות יחברו מקהלת האקדמיה למוסיקה ירושלים ומקהלת עמק חפר.
בנוסף, שיתוף הפעולה הישראלי-אסטוני יבוא לידי ביטוי בביצוע יצירות מאת מלחינים ישראליים ואסטוניים. בקונצרט התזמורת הסימפונית ירושלים, יבוצעו יצירות של המלחין האסטוני אנדרס אויבו – ירושלים החדשה ו"קדיש" מאת המלחין הישראלי אבי ברמן, לצד מיסות מאת מוצרט והיידן.
פסטיבל מוסטונן-פסט טאלין תל אביב - יוצר מידי שנה חיבורים מוסיקליים מרתקים בין המוסיקאים המובילים של אסטוניה למוסיקאים המובילים בישראל - בין ה-13 בפברואר ועד ל-1 במרץ.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות